Pages

Saturday, February 19, 2011

motivasi is not moti'basi'

Assalamualaikum...



ntah ape la mimpi hr ni...bangkit je dr tdo trs bkk laptop and online...sebtol nye aku melalui minggu2 dan hari2 yg agak menekan aku skrg ni...mood pun agak swing la...tp seboleh nye aku cube handle ia dgn sebtol nye supaya org sekeliling yg x kena mengena ngan masalah aku x terkena tempias nye...sepatut nye mcm tu lah kan...kita x boleh selfish...mksd nye bile kite ade masalah, try utk jgn libatkan org lain yg xtau menahu tntg masalah kite tu utk bersedih same...sbb bile org lain pndg kite mcm tu, serta merta aura negatif tu akan berjgkit same kat org...which means akan menyebabkan org tu pun tibe2 je jd moody...aku msih belum expert beno dlm m'hadapi saat2 moody ni...tp satu yg hrs aku admit, mood aku boleh dipengaruhi oleh org sekeliling aku...ble org sekeliling aku hepi then i can feel the aura too...

emm...sebenar nye kan kat sini aku nak share beberapa perkara yg aku buat bile aku tgh stress. hdp ni sbnr nye nk kena enjoy jgk...so, ble tgh tension kena la cr solution nye...jgn biar kan mcm tu je...
  • bile aku stress, aku suke ngadu...aku xsuke pendam sorg2...sbb rs mcm memberat sgt kat dada aku ni...bese nye aku ngadu kt sorang hamba Allah ni je...jd dia je la yg tau thp ke berapa stress ngan amarah aku tu...kt kwn2 lain aku just act as a normal person (rs nye la...sbb aku xnk libat kan org lain ngan mslh aku)
  • mengaji (aku bkn kategori alim...tp sbgi org Islam kite kena blk pd ajaran kite)
  • bc perkara2 yg boleh motivate blk diri aku...biasa nye bnyk dipos kat FB...kalu guna kan dgn btol kite akan dpt kebaikan nye...FB bkn utk bergosip je.
  • doa bnyk2 kat Allah spya dihlgkan serabut dalam hati dan pemikiran ni.
  • surf internet (youtube)...bese aku akan cr funny video psl kucing and gelak sorang2.
  • dengar nasyid...ni yg kerap aku buat...cb dgr lagu2 yg meniup semangat mcm INSYA ALLAH dr maher zain...sure boleh blow up blk semangat yg dah luntur tu.
sesekali moody tu perkara biase...aku pun x terlepas dr perkara yg same..bile moody aku slalu je b'fikir bkn2..psl tu kena cr jalan utk atasi moody tu..buat kwn2 yg terkena tempias moody tanpa ku sedari tu,,,ampun maaf aku pohon kan =)...ku tak sempurna.




Insya Allah =)


Don't forget to senyum =)

No comments:

Post a Comment