Pages

Tuesday, October 19, 2010

nape aku amik science course ~

tetiba je kan tajuk tu...huhu....sejujur nye la aku jwb...aku sbnr nye xminat pun sains2 ni...boleh kate amik course yg melibatkan sains ni separuh hati (ke suku hati?)...tp gitu la lbh kurg nye....dr zmn2 skolah dulu aku mmg kurang minat bab2 eksperimen bagai ni...matematik pun aku kurang minat...kalu math moden mmg aku leh score lg...tp kalu add math mmg la cam harem je...aku ni sbnr nye jns yg lbh bnyk guna otak sblh kanan...feveret subjek aku dolu2 sampai skrg adalah sejarah...dan disebab kan itu aku jarang xdpt A utk subjek2 begini (agak riak di situ....maafkan saye huhu)...tp prnh skali aku dpt B+ utk kenegaraan malaysia ms sem 2 diploma dulu...xtau la nape...agak nye sbb tepu duk bc psl rang undang2 kat malaysia...muahaha...nape ye aku amik jgk sains?kalu kat sekolah dulu sbb kptsn pmr aku msh meletakkan aku di aliran sains...ms tu br lps pmr kan...so azam nye nk bljr sungguh2 la lps dpt kptsan yg boleh la thn...xde hebat sgt pun...kalu ko dpt sedan2 je otometik diorg ltk ko kat aliran ekonomi...xde can memilih punye...so jd la aku pelajar aliran sains tulen waktu tu...mcm2 formula kimia, fizik, bio yg disumbat kan dlm kepale aku ni haaa...tp haram la aku nk igt...cmpur lg ngan add math...sgt la sengal ku rase kan waktu itu...tp kalu bg subjek bm, bi, pi and sejarah rs cam nak nari2 je suke...xstress ok kls ni...pernah aku gtau bak (ayah) aku nk amik course mass com bila msk u nnt..sbb requirement dia bm ngan bi je...tp nmpk pd riak wajah dia pun dah tau dia xstuju...akhir nye dia kate..."mu pegi exam dulu...lps tu tgk result pt cam mane...baru mohon course yg elok2...".mass com tu xelok ke?rupe nye bak aku nak aku amik course yg sains2 jgk...mudah keje kate nye...psl tu la hr ni aku msh lagi bergelar seorang student sains yg spesifikasi nye dalam bidang akuakultur/ perikanan...senak weh otak sesekali di hadapkan subjek biokimia, genetik, biostatistik...muahaha...sedih...

motif entri ini: waaaaaaaaa....nape tajuk assignment aku ade kaitan ngan DNA dlm oyster.....aku xsukkkeeeeeeeee....senak la otak aku ni memahami ni karang...(-_-') 

No comments:

Post a Comment